• H - CS: 08 - 16:30
  • P: 08 - 15:30

DÁP tájékoztató

Az Ügyfélkapu szolgáltatás sokak számára ismerős, ahol a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül, felhasználónév és jelszó segítségével férhetsz hozzá egyes KAÜ-azonosított szolgáltatásokhoz. A biztonság szintjének növelése egyre fontosabb, így a szolgáltató hamarosan kivezeti a hagyományos Ügyfélkapus azonosítást, és a jövőben az ismert szolgáltatások kétlépcsős védelmet biztosító hitelesítéssel lesznek elérhetők.

Egyes állami szervek dolgozói jogszabályi kötelezettség alapján használják az Ügyfélkapu szolgáltatásokat (például az értesítési tárhelyet), de sokan mások is élnek a digitális hatékonyság eszközeivel. Így az Ügyfélkapus azonosítás közelgő kivezetése és az új azonosítási megoldásokra való átállás, valamint a DÁP alkalmazás használata sokakat érint.

2024. szeptember 1-jétől új Ügyfélkapu nyitására már nincs lehetőség, így mostantól csak kétfaktoros azonosítást biztosító hozzáférés, vagy a digitális állampolgárság keretében tágabb szolgáltatások elérésére alkalmas nemzeti digitális irattárca-szolgáltatás (eAzonosítás) igényelhető. A jogszabályi előírásoknak való megfelelés érdekében a kötelezetteknek legkésőbb 2025. január 15-ig át kell térniük az új azonosítási szolgáltatások (eAzonosítás) valamelyikének használatára.

Egy kis előkészület mellett a folyamat otthonról is könnyedén elvégezhető, de szükség van néhány előfeltétel teljesítésére.

Az új azonosítási megoldások használatához meglévő Ügyfélkapu hozzáférésre (felhasználónév és jelszó ismeretére), internethozzáféréssel rendelkező, saját használatú mobiltelefonra van szükség. 

A DÁP mobilalkalmazás Kormányhivatal bevonása nélküli regisztrációjának feltételei: internethozzáféréssel rendelkező NFC-képes, az alkalmazás követelményeinek megfelelő mobiltelefon, 2021.06.23. után kiállított, aktivált eAzonosítással rendelkező eSzemélyi igazolvány és a 6 számjegyű eAzonosítás PIN kód, vagy a Személyi Azonosító Igazolvány kód kártya megléte. Az okmányban tárolt referencia-tanúsítvány (CVCA) frissítésében is tudok segíteni (Windows környezetben, eSzemélyi Kliens alkalmazással, Reiner cyberJack® RFID basis kártyaolvasóval).

Keress bátran, és frissítjük a szolgáltatásaidat! Segítünk, hogy a digitális ügyintézés kényelmesebb és biztonságosabb legyen számodra. Ne feledd, mindig van lehetőség a hatékonyság, a kényelem és a biztonság növelésére!